2013. július 25., csütörtök

Guba, de nem mákos

Ha megmarad néhány kifli, akkor nálunk mákos guba szokott készülni belőle. Viszont a legkisebb gyermekem nem szereti a mákot, ezért most csak úgy cukrosan csináltam. A kisfiam kívánságára készült hozzá egy jó adag vanília sodó.
Guba hozzávalói: 6 db kifli, fél liter tej, 10 dkg porcukor, kb. 2 evőkanál kristálycukor a szóráshoz
Vanília sodó hozzávalói: 2 tojássárgája, 3 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1-2 evőkanál liszt, fél liter tej
Elkészítése: A kifliket felkarikázom, a tejet a cukorral elkeverem, és megmelegítem. A meleg tejet a kiflire öntöm, és összekeverem. A tepsit kivajazom, és az ázott kiflit elteregetem benne. A tetejét megszóróm kristálycukorral. Én szoktam még néhány kis darabka margarint tenni a tetejére, és így nem lesz száraz, és szebben megpirul. A gubát előmelegített sütőben, kb. 30 percig sütöm. A tetejét nyugodtan megpiríthatjuk egy kicsit.
Amíg sül a guba elkészítem a sodót. A tojást kettéválasztom. A sárgájához hozzákeverem a cukrot, a vaníliás cukrot, a lisztet. A tejet el kezdem melegíteni, és a tojásos cukrot hozzáadom. Folyamatosan kevergetem, és ha már kezd besűrűsödni lehúzom a tűzhelyről. Időnként még átkeverem, hogy ne csomósodjon be. Ezzel az öntettel nyakon öntve tálalom a gubát. Nagyon egyszerű, nagyon finom, és nem drága desszert. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése